דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל על המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל 

מאת    [ 22/05/2012 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2426 פעמים ]

תקשורת חזותית נמצאת בבסיס לתחומים רבים: החל מאיור קלאסי, דרך עיצוב אריזות ומוצרי צריכה שונים וכלה בעיצוב אתרי אינטרנט, פרסום קולנוע וטלוויזיה. כתחום באמנות, המטרה היא לפרוץ גבולות ולהמציא ולבטא בדרכים חדשות הפורצות את המוסכמות הקיימות. כתחום בתקשורת המטרה היא להבין את המוסכמות ולתקשר באמצעותן. במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל הקו עובר בין המוסכם לפורץ הגבולות, זה אשר יוצר ומחדש ובבד בבד ממשיך לשרת את מטרות וייעודי היצירה המשניים.

הלימודים במגמה לתקשורת חזותית בצלאל

הלימודים במגמת תקשורת חזותית בבצלאל הם לימודים לקראת תואר B.Des, תואר ראשון בעיצוב.

הלימודים במגמת תקשורת חזותית בצלאל ירושלים נמשכים ארבע שנים. במהלך השנתיים הראשונות, התלמידים לומדים לימודי חובה ביסודות העיצוב ולאחר מכן כל סטודנט בוחר מסלול התמחות אישי בו הוא מתמחה בשתי שנות הלימוד האחרונות. ההתמחות נעשית באחד או יותר מהמסלולים הנלמדים במסגרת החוג: עיצוב גרפי וטיפוגרפי, עיצוב אינטראקטיבי, איור, עיצוב לפרסום או עיצוב בתנועה. כל תלמיד בוחר כיצד לשלב תחומים אלו על מנת ליצור את מסגרת הלימודים האישית שלו בחוג. השילוב בין התחומים השונים מאפשר גמישות ומעבר בין התחומים השונים וכן מעודד יצירות רב-תחומיות. בין הקורסים בשנים המתקדמות מתקיימים לימודי סטודיו (סדנא) הנמשכים יום שלם ומשלבים עבודה מעשית וביקורת עבודות.

הלימודים במגמת תקשורת חזותית בצלאל משלבים הן לימודים קלאסיים בהם התלמיד מפתח את הטכניקה ביצירה בחומרים שונים, והן לימודים בקדמת הטכנולוגיה ושימוש בתוכנות מתקדמות ליצירת אפקטים ויזואליים מורכבים.

דרישות כניסה ותנאי המעבר          

הרישום ללימודי תקשורת חזותית בצלאל נערכים בין החודשים ינואר למרץ ופתוחים לבעלי תעודת בגרות. לאחר הרישום המועמדים מוזמנים ליום מבחנים מעשיים שם יבדקו היצירתיות והבעה ויזואלית של היצירתיות. אלו אשר עברו בהצלחה את הבחינות המעשיות יוזמנו לראיון עם ראשי המחלקה, אשר במהלכו יציגו את תיק העבודות האישי שלהם. תיק העבודות צריך להכיל 10-15 עבודות, רצוי מתחומים שונים.

תנאי המעבר בשנתיים הראשונות ללימודים כוללים ציון מעבר קורסים של 55 ומעלה, וכן חובת נוכחות. תנאי המעבר בשנתיים האחרונות כוללים קבלת ציוני עובר בסטודיו מרכזי בציון 70 ומעלה בשלושת הסמסטרים הראשונים. בשנה ג' על התלמידים ללמוד בנוסף על קורסי הסטודיו המרכזי גם 2 קורסי חובה, 2 קורסי בחירה ו-2 קורסים רב מחלקתיים. בשנה ד' על הסטודנטים ללמוד קורס חובה, 2 קורסי בחירה וקורס הנחייה לפרויקט גמר אשר אותו יגיש הסטודנט בסיום השנה הרביעית.

שכר הלימוד והסגל האקדמי

שכר הלימוד במחלקת תקשורת חזותית בצלאל הוא שכר לימוד אוניברסיטאי ועומד על 9700 ש"ח לשנת לימודים. נוסף על שכר הלימוד, תשלום נוסף נגבה עבור חומרים וכלי עבודה אשר ישמשו את התלמידים.

הסגל האקדמי מורכב מטובי המעצבים בארץ, ובראשם מר עדי שטרן, מעצב גרפי בעל שם עולמי, ואמן נבחר של הקרן למצוינות בתרבות. סגל המרצים כולל מרצים רבים אחרים ובניהם מר דוד אופנהיים, גב’ יעל בוגן, מר אורי גרשוני, מר אבי אייזנשטיין, גב’ עידית גרינברג ואחרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב